Monday, January 19, 2009

TRIP TO TERENGGANU

Konvoi Keamanan Kepada Dunia merupakan program di bawah Kolej Pendeta Za'ba.. program ni adalah untuk mengutip sejuta tandatangan dan sejuta ringgit untuk di salurkan kepada Palestine.. setiap satu tandatangan satu ringgit harus di dermakan oleh sesiapa yg ingin menurunkan tandatangan tersebut....... singgit jahhhhhhh.... murah jahhhhhhh..... hahaha..... pada sabtu dan ahad lepas aku p konvoi keamanan kepada dunia.... destinasi aku adalah tempat kelahiran aku... mane lg klo bukan trengganu n pahang sekali la sb aku duk kuantan.... mcm2 penglaman yg aku dapat... tp sgt seronok.... sgt best... hahaha.... tempat yg aku p mctila universiti yg ade kt phang n terengganu.... aku bertolak dari ukm pada pukul 4.00pg hari sabtu..... first yg drive kereta akulaa... dalam perjalanan nk p uitm jengka aku singgah jap hentian sebelah termerloh.... sebelum aku nk singgah tu aku dh masuk jln termerloh... aku ingatkan temerloh tu boleh masuk ke jengka rupanya tidak... aku pon patah balik masuk kot jln chenor.... sampai je chenor aku terus masuk ke bandar pusat jengka n pusing2 dlu cari uitm... aku cari bandar tp xjumpa.... ape yg aku jumpa deretan kedai biasa jek... yg xde bangunan pasaraya n trafik light.... rupanya mmg tulah bandar dia.... hahaha... sebelum nk p uitm tu kita orang berlima ni segarkan diri dlu di masjid n pakai bju f1... dh siap terus p uitm.... sekali masuk pagar fuyooooo..... kitaorng disambut dgn budak2 uitm.......... ramai tuuuuuuuuu.... rase mcm artis plk.... hahahaha..... kami di beri tepukan yg sgt gemuruh dari pelajar uitm...... kebetulan plk pengarah kolej tu namanya Encik Nasir.... sekali En. nasir tu tgok tag nama aku terus dia tegur.... Eh nama awk nasir jgk ke? haah... wah ape lg dia suh aku perkenalkn diri plk.... nerves aku rase... tp aku xlah terketar2 n tergagap bila nk ckp.... hahaha.... aku rase mcm best jek... ramai awek uitm tu pandang2 jek kt aku... hahahaha... poyo betul la aku ni... pasan lak.... huwawuawawa......tp sedihnya aku xmasuk dlm kamera lak.... xdela gmbar aku dlm kamera.... huhuhu... sb yg tangkap gambar tu akula... hahahaha.... xpela... nk wat cam ne kn.... hahaha...ulfa,ekin,wann,yati semua ade dlm gmbr yg aku amik bersama dgn pengarah n pelajar uitm jengka.... hahaha.... dh siap buat penyerahan n simbolik keamanan kepada dunia kitaorg terus bertolak ke dungun... kali ni wann plk yg drive sampai gambang tukar lak aku yg drive sb nk masuk bandar kuantan.. yela bandar kuantan tu aku dh lali dgn jln yg ade kt kuantan sb aku duk kt kuantan.... hahahaha.... aku terus drive sampai sempadan daerah kemaman terengganu... aku berhenti jap sb aku xthn dh.. mata aku ngantuk gila... masa tu dh masuk pukul 12.30tgh dh.... ape lg aku turun dari kereta n lintas jln ke seberang tuk beli keropok lekor panas2... best tu mkn panas2... wann,ekin,ulfa n yati masih tido lg... oleh kerana aku xthn dh nk bwk kereta aku kejutkan wann tuk drive plk.... masuk jek pintu gerbang daerah kemaman kitaorng kena thn dek polis yg sedang buat road blok tuk pilihanraya kecil terengganu... polis tu tanye dari mne... kitaorng pon jawabla dari UKM Bangi Selangor..... polis tu pon mengiyakan... oooooooooo gituuuu... dia pon pesan jge ank dara ni molek2 cket..... ank dara yg dimaksudkan tu ekin,ulfa n yati la......hahahaha... kitaorng berhenti rehat jap kt masjid geliga n mkn2 dlu pastu solat jamak... ulfa xleh mkn sb dia puasa nazar.... hahaha... apelg dia ambil kesempatan tuk tido dlm kerta laaaaa.... dh mkn n solat jamak kitaorng teruskan perjlanan ke uitm dungun tuk bermalam disana...... BERSAMBUNG....................

1 comment:

Ct DJa said...

ala.. nape bsambung??? huu..