Friday, January 2, 2009

DILEMA????


kenapa perlu meratapi kehilangan seseorang yg bukan dari darah daging kita sendiri???
aku selalu terpikirkan ape sebenarnya masalah aku sebelum ni.... dahulu hidup aku ditemani seseorang yg aku sayangi... waktu dulu aku bercinta, tp xdapat bertahan... aku sedar semua tu adalah takdir yg ditentukan oleh Allah S.W.T.. setahu aku kebiasaan orang yg putus cinta ni of course la frust kan? aku pon mcm tu gak la... tipu la klo aku akui bahawa aku x frust... semua tu dh lumrah hidup... klo dh putus mctila xdpt nk terima perpisahan n terus je frust... bila dh frust je mcm2 boleh berlaku... sakit pon ade, stress pon ade, hilang semangat pon ade, study pon x boleh, buat perkara di luar kawalan pon ade, n mcm2 la klo dh putus cinta ni... bg aku mmg sesetengah perkara tu berlaku pd aku... tp xla serius.. bila aku igtkan kes kehilangan nurin jazlin baru aku tahu betapa peritnya si ibu apabila kehilangan seorang anak yg sgt disayangi... semenjak itu aku mula merasa kehilangan seorang kekasih tidak berbaloi langsung tuk meratapi kesedihan dan kesengsaraan jika nk dibandingkan dgn kehilangan anak yg tersayang.. bg aku sejahat- jahat lelaki pon dia tetap sayangkan perempuan jgk... sb lelaki pon ade perasaan sayang... klo xde perasaan xguna laki bercinta... itu semua dh lumrah hidup... setiap ape yg berlaku tu ade hikmahnya... dalam setiap kejadian yg berlaku atas diri aku membuatkan aku semakin sedar... fikiran aku semakin matang... pengalaman itu mengajar aku dewasa... kadang2 aku terpikirkan sesuatu... kenapa perpisahan ini terjadi.... hmmm... setiap yg hidup pasti ade yg mati... tp aku masih bersyukur dengan Allah S.W.T. jodoh kite terletak ditangan yg Maha Esa.. Allah Merahsiakan tiga perkara kepada umatnye... AJAL, JODOH, dan REZEKI.... jadinye kite sebagai manusia fikirkanlahhh..... igtla bahagia didunia kekal hanyalah sementara, bahagia di akhirat kekal- kekal selamanya, merana didunia kekal hanyalah sementara, merana di akhirat kekal- kekal selamanya... papehal sekarang aku semakin tenang dan bahagia... Alhamdulillah bersyukur kepada Allah... amin... pikirkanlah.....

No comments: