Monday, March 2, 2009

WINDU SANGAT-SANGAT

Hari ni klas abh kul 9.oo pg, tp aku balik kolej lewat sb aku lepak bilik kawan kt UO... Pg tadi terasa bagun awl plk... Bagun pagi dgn rase segar memandang keluar tingkap melihat kehijauan dan kesegaran daun waktu pg... sejuk mate memandang... Rase rindu plk kt keluarga aku... dh lama X balik Umah... Semalam abg aku col berkali2 aku x angkat sb aku dalam klas... dh abh klas abg aku col lg... terus aku angkat fon aku... sekali aku memberi salam, abg aku balas dgn lembut... sembang sekejap dgn abg aku... pastu abg aku pas plk kt adik aku... ni turn adik aku plk sembang dgn aku... sekali tanye dia result SPM bila kuar?.. dia ckp x tau plk dh... boleh plk adik aku tanye kt aku result SPM bila kuar... Aku yg x tau pape sal result SPM dia tanye kan aku semula... adoyaiii... pe la adik aku sorang ni... mnelah aku ade mase nk amik tau result SPM bila kuar?... huhu... dh abh sembang dgn adik aku, dia pas plk kat akak aku sorang nih... turn dia plk... sekali mula nk sembang dgn dia, terus dia tanye ko bila nk balik umah? sentap jap hati aku.... mcm dh lama aku x balik umah... (mmg dh lama pon x balik umah)... Aku pon jawablah... Kak Long!!... Minggu depan cuti maulidur rasul, agknye la boleh balik kot.. hehehe... tp balik dgn bas la... nk balik dgn moto rase penat lak... huhu.... Sekali Kak Long aku balas... 'Hah, bagusla klo cam tu, Mak ko dh rindukan ko sgt2'... hm... aku pon mengeluh... rase sedih plk... aku pon sgt rindukan mak aku... nk nangis plk mase tu... InsyaAllah aku akn balik minggu ni.... Bila dh abh jek sembang dgn Kak Long ku, terus akak aku pas kt mak aku plk.... sekali dengar suara Mak aku yg lembut memanggil namaku... terasa sejuk hatiku... air mata aku pon dh kuar mase tu... terus sembang dgn mak aku... seronok plk rase.... dh lama aku x cium tgn mak aku yg lembut... dh lma aku x mkn masakan mak aku yg sedap... dh lama aku x duk sembang dgn mak aku yg hapy go lucky, tp mak aku tegas orgnye.. huhuhu... dh lama aku x bwk mak aku p pasar mlm jenjalan bli barang dapur... selalunya akula ank laki yg bawak mak aku pergi ke mana saje mak aku mahukn... seronok lak... jln dgn mak mmg best... hehehe.... nk2 bila p pasar mlm bli barang dapur... seronok... dpt mkn bnyk... huhu... yg abg aku sorang nih plk, klo mak aku nk p pasar jek, dia mcti bg duit lebih kt mak aku sekali dgn aku la... mase tu bli la ape mak aku nk... aku pon sama gak... hahaha.... seronok lak... Sekali mak aku tanye aku pasal kesihatan aku, sihat ke x?... semestinye sihatlah... bila tanye mak aku lak... mak aku ckp dia sihat jek... Tp aku tau mak aku x berapa nk sihat... usia mak aku pon dh lanjut.... Tp Mak aku masih gagah lg... Alhamdulillah sihat walfiat... Bg aku seorang IBU selalu Sembunyikan kesihatan dia... sbbkannye dia xnk kite risaukan dia.... Bg aku mak aku x pernah mengeluh pon walaupon kekadang aku buat salah dgn dia... Tp aku mintak ampun mintak maaf dgn mak aku... papehal aku rindukan mak aku sgt2.... aku mct balik umah... harus balik... wajib balik umah... wajibul ghunnah... hehehe... dh abh sembang dgn mak aku jek, aku rase lega dpt dengar suara dia... syg mak... hehehe.... (menitis air mata seorang ank)

6 comments:

shaiqin aisyah_Eman said...

tbe2x nak balik jugak..(T_T)...

aslann said...

ala aku x dapat balik..waaa~~

Ct DJa said...

jom balek ramai2.. smpai za'ba ni kosong.. hihihiii..

farhanasumiran said...

nk balik gak!!!!!!!!!!!

HaziratulQuds said...

aku baru balik..
weeee.. =)

bibit said...

ak pon br balik...
huhu...
lgpon xleh blk mggu ni ad exam..
hukhukhuk.....