Wednesday, March 4, 2009

jenjalan

Hari ni rase penat ckit, sb aku kuar jenjalan mkn angin.... aku bukan jenjalan sebarangan.... Tp jenjalan buat keje yg harus diselesaikan dgn segera dan secepat mungkin.... Untuk hari ni jek aku kna rushing 3 tempat... First tempat aku p ialah Shah Alam.... Aku p Shah Alam sb nk p amik cek kt pejabat pembagunan selangor... agak letih jgk la.... walaupon ade driver 2 org tetap letih sbbkn dgn cuaca yg panas dan terik.... sape lg driver klo bukan aku dgn dany le... huhuhu... kitaorang bergilir-gilir drive.... mne la nk drive sorang2... penat tuuu.... Dh selesai jek amik cek kat Shah Alam aku pon terus p UPSI... hah, p UPSI bukan nk cari awek ke, nk tukar u ke ape ke, tp nk antar barang pameran Za'ba yg telah dipinjamkan untuk pameran 'KAPREZA 09'... time ni aku yg drive kereta... agak laju jgk la aku bawak yek... dany plk tym ni dia tido... ape lg bwk laju la.... best tu..... mcm lumba kereta lak.... aku bawak dalam kelajuan 160 km/j.... fuh.... serius laju tuuu.... sedar x sedar dany bagun tido jek dh sampai kt UPSI... huhuhu.... sekali aku masuk pintu utama UPSI fuh banyak gila awek yg bakal jadik cikgu.... laki plk x sampai sekerat jek.... mana laki ni?????...... huhu... papehal bakal cikgu2 ni boleh tahan cantik... sedap mate memandang... hahaha.... dh setel kt UPSI kitaorang rushing lak satu tempat lg.... last station.... muzium negeri sembilan... tempat ni nk hantar barang pinjaman jgk... ape lg klo bukan barang Za'ba... tym ni dany lak yg bawak... tibe mase aku lak yg tido.... sedar x sedar aku dh sampai kt petronas seremban... isi minyak jap n buang air kecil dlu... huhuhu.... lega ckit... haha... ape lg terus gerak p muzium.... dh sampai muzium kitaorg pon jlnkan tugas yg sepatutnya... sekali pegawai muzium tu ckp x pyh antar kt teratak za'ba kitaorg rase lega ckit.... sbbknye barang2 pinjaman yg diambil ni kt teratak Za'ba... oleh kerana pegawai muzium tu yg baik hati dan memudahkn kerja dia juga, dia pon suh la kitaorg ni letak barang kt tempat dia jek... tp pegawai tu ckp kna hantar dlm kul 3.30ptg cket la... kitaorg pon amik keputusan p senawang jenjalan nk cari kain batik untuk diner.... sambil menyelam minum air... alang dh sampai cari la kain batik utk diner tahun ni... huhuhu.... cari punye cari, xjumpe yg berkenan... dh sampai mase kitaorg kna hantar barang pameran...dh selesai semuanye kitaorg pon p la pusat kraftangan negeri sembilan nk cari batik... tp xde gak yg berkenan sb semunye kain yg mhal n sutera.... mahu aku pakai kain sutera.... xleh bwk p sembahyang la jwbnye.... papehal kitaorg sembahyang jamak dlu baru balik kolej... dh selesai sembahyang kitaorg pon amik keputusan p plk pasar seni cari kain batik... hah, tym ni aku yg drive.... sampai serdang hujan lebat sampai aku xnmpk jalan.... terpaksa aku bwk very slow.... sampai KL terus jek hujan dh serik.... huhu... dh sampai Central Market, kitaorg pon cari la kain batik... cari dan terus mencari, akhirnye x jumpe jugak yg berkenan....huhuhu.... sadisnye.... ape lg, kitaorg x putus asa... kitaorg p plk jln masjid india cari kain batik.... akhirnye jumpela kain batik yg pelbagai pilihan.... tp kitaorg x bli lg la.... hahahaha.... sesaje nk survey dlu.... besalah org muda mmg mcm tu.... hahaha.... sedar x sedar dh nk malam dh... kitaorng pon balik la kolej... akhirnye dh sampai kolej pon.... hahahaha.... penat sgt hari ni.... tp x la penat sgt pon.... hahahaha..... ok la, sampai cini saje la sy menaip.... dh ngantuk nihhhh.... salam....

No comments: