Saturday, April 4, 2009

trip to teluk kemang with my clasmate

erm... dh lama x post... sebenarnya mls dh nk update blog... cam x seronok jek... hahaha... ntahla... tp tetiba terasa nk post harini... ni semua pasal semalam... sb semalam aku p port dicson teluk kemang... untuk beriadah bersama dgn clasmate yang telah menjayakan drama bila bayangan berbisik... setelah penat lelah training drama n dipentaskan depan khayalak orang ramai aku terasa puas sebab clasmate aku bg support sepenuhnya kepada aku... semestinya drama bila bayangan berbisik tu aku la yang menjadi hero kepada heroin... xsangka drama tu dapt pujian ramai... pujian personal pon aku dapat dari 2 orang jgk... lelaki n perempuan... hahaha... sekarang masa aku banyak diluangkan bersama clasmate aku... rupanya selama ni clasmate aku xpernah ada rasa nk meminggirkan aku... tetapi memberi aku lebih sokongan dari sebelum ini... hahaha...

semalam waktu riadah sangat seronok.. tp salah seorang daripada clasmate kitaorang ni x boleh balik lewat seebelum maghrib... sebabkanya dia ada sesuatu akan merasukinya... seperti yang kita tahu S_K_!!!... jadinya kitaorang perlu memerhatinya dengan lebih berhati2 supaya tidak terkena... sebelum ni dalam kelas pas waktu asar dia diserang menda yang sama... tp dengan semangat classmate kitaorang cuba menghalang dan mengubati kawan kita seorang ni... semalam pakcik van datang lewat waktu magrib... sebelum tu dah ade petanda menda tu nk masuk dalam badan... rabunah pon cepat membawa dia masuk kesurau... selepas azan magrhib berkumandang berita buruk melanda... dia terkena rasukan lg... lelaki yag ada termasuk aku terpaksa berlari mendapatkan dia... mula2 aku melihat dia dh mengeliat seprti anak harimau... selepas tu dia merangkak mcm harimau... degan dikepung oleh kawan2 sekeling keadaan dapat dikawal dari dia menggeletar dan menjerit... degan cepat kitaorang ramai2 membacakan surah yang telah diajarkan... selepas itu dia masih lagi merangkak macam harimau lapar... dan kitaorang terpaksa membaca lagi... sepatotnya ade seseorang perlu berbisik dgn makhluk tu... tp aku x berani nk berbisik... suruh kawan aku sorang ni pon dia xnk... dlm keadaan yg sgt risau aku teringat satu ayat ni... aku bacala bersama selawat dan ayat kursi lalu aku tiup di kepalanya... lalu sidia jatuh berbaring ke arahku... lalu ramai membaca lg surah tanpa henti... dengan sebotol air meniral aku membaca ayat td dn aku hembuskan dalam botol air minrel tadi lalu aku sapukan mukanya sebanyak tiga kali... lalu sidia sedar... dan aku sruh dia minum air tu... lepas tu mengajar dia mengucap... dgn mulut dia yang berat dia gigihkan untuk mengucap... lalu aku berkata lawan dia... Allah tu maha besar... usah takut... lawan dia... akhirnya dia berjaya mengucap sebaik mungkin... selepas dia sedar masing-masing terasa letih dn lenguh akibat berlawan dgn maklhluk tu.... kebiasanya mcm tu la klo dh lawan akan tersa sakit dan lenguh sebelah kaki... peristiwa ni dah biasa terjadi... jangan takut kepada makhluk ini Melainkan Allah S.W.T yang Maha Besar.... kitaorang selalu memerhatikan gerak geri dia dan menjaga dia dengan sepenuhnya... insyaAllah dgn kerjasama kitaorg dapat menghalang perkara ini terjadi dgn lebih buruk lagi...
tu jela....

1 comment:

Alam Nukilan Kreatif said...

memory kt teluk kemang ngan clzmate trsyg x kan dilupakan..
rmember alwayz...

emm..bnde2 bruk cm2 kt mne2 de, so kite kne ati2 la..
untung de awk, leh tlong ima..
emm..nk kate hero cm hiperbola la plak.heheheh
laki yg de tnggungjwb la sng cte! huhuhu